DIY: etiketit säilytyspurkeille





Mä oon varsinainen järjestelijä, ja purkittaisinkin oikein mielelläni kaikki kaapista löytyvät elintarvikkeet yms. Mulla on monia erilaisia säilytyspurkkeja, ja vaikka yleensä tiedän, mitä mikäkin purnukka sisältää, voi joskus tulla vastaan yllätyksiä. Nämä postauksessa näkyvät Tigerista aikoinaan ostetut purkit ovat siitä käteviä, että niistä näkee suoraan mitä niissä säilötään. Mulla on kuitenkin monia esim. Ikeasta hankittuja purkkeja, jotka ovat umpinaisia, joten joskus on kurkittava kannen alle, jos ei muista ulkoa mitä sisällä on.
Onneksi tilanteeseen on olemassa helppo ratkaisu. Ostin joskus viime vuoden puolella Kärkkäiseltä liitutaulutarroja, joilla toteutin purkkeihin etiketit. Näin vastaavanlaisia tarroja muuten yksi päivä ihan Tokmannilla - eikä niillä ollut hintaakaan paria euroa enempää.
Mulla ainakin saattaa purkkien sisältö vaihdella, joten esim. dymolla tehdyt etiketit pitäisi vaihtaa samalla kuin purkin sisältö. Liitutaulutarra on siitä kätevää, että liidun saa pyyhittyä pois milloin vain. Testasin myös tuota tarraa ja sen pysyvyyttä: se pysyy purkeissa hyvin, mutta tarvittaessa lähtee jälkiä jättämättä pois. Lähes täydellinen ratkaisu siis - ja lisäksi ihan superhelppo sekä edullinen.

SEURAA MYÖS NÄISSÄ: FACEBOOK / BLOGLOVIN / INSTAGRAM

0 kommenttia