Superhelppo kikhernesalaatti

Oon aivan hulluna erilaisiin terveellisiin ruokiin ja mitä helpompi resepti, sitä todennäköisemmin se päätyy mun testattavaksi. En todellakaan oo mikään mestarikokki ja oon myös tosi kärsimätön ruokaa laittaessa. Niinpä nopeus ja yksinkertaisuus on valttia kun on kyse siitä mitä mun keittiössä tapahtuu. En oo koskaan tutustunut kikherneisiin kovin läheisesti, mutta nyt kun niitä sattui löytymään purkillinen kaapista, päätin tehdä niistä jotain nopeaa syötävää. Selailin hetken ruokasivuja Pinterestissä ja päätös oli valmis. Teen kikhernesalaatin.




Tähän salaattiin tarvitset:

purkillisen esikeitettyjä kikherneitä
minitomaatteja
vähärasvaista fetajuustoa
rucolan versoja (myös esim. babypinaatti tai herneenversot käy loistavasti)

Esikeitetyt kikherneet on siitä helppoja, että ne voi käyttää suoraan purkista. Neste toki kannattaa valuttaa pois, ettei salaatista tule liian vetistä. Leikkelin tomaatit aika pieneksi silpuksi, jolloin ne on helppo syödä salaatin seassa. Fetajuuston taas murustelin sekaan. Lopuksi lisäsin rucolan versot sellaisenaan. Olisin itse asiassa halunnut käyttää herneenversoja, sillä rucola ei missään muodossa ole mun varsinainen lemppari. Kaupasta oli kuitenkin herneenversot loppu, joten näihin oli tyytyminen.

Ihan hyvää siitä tuli näinkin. Tykkään tästä yhdistelmästä tosi kovasti - kikherneet tekee salaatista ruokaisan, tomaatti tuo siihen raikkautta ja feta pitää huolen ettei ruuasta tule liian mautonta. Tätä voisi vielä täydentää jollain hyvällä kastikkeella, mutta mulle tää kelpasi hyvin näinkin. Sain tästä kaiken lisäksi syötävää kolmeksi päiväksi, kun käytin salaattia lihan ja kalan lisukkeena. Aivan loistava ruoka mielestäni. Olisi kiva kokkailla jotain muutakin kikherneistä, löytyisikö keneltäkään jotain helppoa reseptiä takataskusta?

0 kommenttia