En ymmärrä muumimukien hypetystä

Muistatko, kun mä pari viikkoa sitten kirjoittelin, että haluaisin alkaa taas jutella täällä blogissa vähän aidommin asioista? Oon tottunut nuoresta pitäen pitämään mielipiteeni ominani, koska mulla on paljon sellaisia ajatuksia, jotka eivät oikein kohtaa valtavirran kanssa. En ehkä niinkään pelkää yhteenottoja tai erimielisyyksiä (no nuorempana joo, nykyään vähemmän), mutta olemalla hiljaa vaan yksinkertaisesti pääsee itse vähemmällä. Viime aikoina oon kuitenkin ajatellut, että miksi ihmeessä kirjoittaa blogiin jos ei siellä tuo omaa ääntään esille? Puhutaanpa siis vähän muumimukeista.




Oli pakko tehdä vähän taustatyötä, etten ihan omiani höpötä, mutta jos jotenkin kummallisesti sulta jäi huomaamatta, niin eilen oli Tove Janssonin syntymäpäivä. Sen kunniaksi myyntiin tuli uusi muumimuki - vain yhden päivän ajaksi ilmeisesti. Ihmiset sitten jonottivat aamutuimaan pitkin Suomea ostamaan sitä ja iltapäivään mennessä ainakin mun seuraamat somekanavat täyttyivät kuvista, joissa oli tämä haluttu muki ja hashtageja kuten #pakkosaada #muumimuki ja #onnellinen. Kaikki kunnia Tovelle ja muumeille, ja olihan tämä erikoismuki tietysti ihan kaunis, mutta... mistä ihmeestä ihmisille tulee tarve hankkia näitä?

En oo koskaan ymmärtänyt mikä niissä muumimukeissa viehättää. Harrastuksensa kullakin, voihan sitä mukeja keräillä siinä missä mitä hyvänsä, ja ymmärtääkseni jotkut niistä on aika arvokkaitakin, mutta en mä silti ymmärrä. Onhan näitä nähty, kun aikuiset ihmiset saavat aikaan tappelun yhdestä mukista, ja entäs sitten ne jotka yrittävät myydä rikkinäisiä astioita jollain ryöstöhinnalla. Milloin tämä koko aihe paisui näin suureksi, että kun avaan Instagramin, 7/10 vastaan tulevasta kuvasta sisältää muumimukin?

Kuva: moomin.com

Mikä on sun näkökulma muumimukeihin: puolesta, vastaan vai neutraalilla maaperällä? Haluan perusteluja! Auta mua ymmärtämään tai anna vertaistukea ja ole yhtä ymmärtämätön mun kanssa :D Aurinkoista perjantaita, eiköhän startata pian hyvä viikonloppu!


SEURAA BLOGIN ULKOPUOLELLA: FACEBOOK / BLOGLOVIN / INSTAGRAM

8 comments

  1. Huomasin myös tämän että kun avaa minkä tahansa somekanavan niin mitään muuta ei näkynyt kun näitä kyseisiä muumimukeja.. voivoi ei mulla muuta 😂😂

    http://jasukuvaa.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha onneksi en ainakaan ollu ainoa joka huomasi tän 😂😂

      Poista
  2. Mä en tykkää muumeista, kun itse olin lapsi 70-luvulla niin muumit oli pelottavia laihoja otuksia :/ Meillä oli isoäidillä yksi kirja ja se oli todella pelottava ja sen jälkeen ei meille muumeja ole tullut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, niitä sen ajan muumeja nähtyäni vähän itsekin säikähdin, pääasiassa kun kuitenkin oon kasvanut näiden pehmoisten pyöreiden muumihahmojen parissa 😄 Eipä ole silti muumimukeihin tullut hurahdettua!

      Poista
  3. En omista ainutkaan muumimukia, joten en ymmärrä tätä hypetystä. Joten samoilla linjoilla ollaan!

    VastaaPoista
  4. Mulla on Muumimukeja, mutta ne on niin käyttökuppeja. Osa on kuulemma arvokkaitakin, mutta minä en niitten päälle ymmärrä. 😊 -Katta /Arki(paska)ruokaa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, käytössä ymmärrän ne, kyllähän ne mukina varmasti toimii siinä missä muutkin ja onhan niissä kivoja kuvia 😊 Käyttämättömänä hyllyllä seisottaminen taas menee jo yli ymmärryksen 😂

      Poista

Kiva kun luit postauksen! Jätä ihmeessä kommentti käynnistäsi. Saa kysyä, kehua, kritisoida tai vaikka kertoa kuulumisia. - Johanna