Jokainen meistä tarvitsee joskus lomaa



Oonko mä ainoa, jonka mielestä tää tammikuu on tuntunut ihan loputtoman pitkältä? Asiaa ei tietysti auta stressaava tilanne töissä ja edelleen vallitseva pimeys, mutta oon niin iloinen että huomenna alkaa helmikuu. Sen lisäksi että helmikuussa on kaikenlaista pientä kivaa tiedossa, on se myös mukavan lyhyt kuukausi ja sen jälkeen alkaa virallisesti kevät. En tiedä miksi tänä talvena pimeys ja kylmyys on tuntunut erityisen musertavalta, mutta niin se vain on.

Mä aloin miettimään tässä hetki sitten, että kuinka moni meistä painaa menemään täyttä häkää ympäri vuoden ja unohtaa kuunnella kroppaansa/mieltänsä ja pitää sitä lomaa? Käsi ylös. Mulla ainakin on taipumusta tähän ja veikkaan että sieltä lukijoistakin löytyy sellaisia tyyppejä.

On perhe, lapset, työ, harrastukset, kodin ylläpito, mitä kaikkea. Pitää suorittaa. Mulle on ollut viime aikoina erityisen rankkaa tasapainotella päivätyön ja tämän sivutyön eli blogin välillä. Niin paljon kuin haluaisinkin, en ole pystynyt panostamaan blogiin tammikuun aikana kunnolla. Joskus on vain yksinkertaisesti kuunneltava itseään ja myönnettävä, ettei pysty kaikkeen kerralla.

Vaikka joululomasta on aikaa vasta kuukausi, mulla on sellainen olo että tarvitsen uuden loman. Se nyt ei tietysti ole mahdollista tällä hetkellä, joten olen pyrkinyt ottamaan omaa aikaa niinä hetkinä kun ei tarvitse olla töissä tai tehdä muita välttämättömyyksiä. Lähes kahden viikon loman aikana oli ihana huomata kuinka työt unohtuivat kokonaan ja pystyin keskittymään kunnolla läheisten kanssa olemiseen. Siihen samaan tunteeseen olen pyrkinyt aina viikonloppuisin ja muina vapaahetkinä.

Kannustan myös teitä muita välillä unohtamaan velvollisuudet hetkeksi ja keskittymään niihin asioihin, joista tulee hyvä ja rentoutunut olo. Jos ei ole aikaa täyspitkälle lomalle, ota vaikka itsellesi yksi kokonainen tai edes puolikas päivä. Se on jo hyvä alku!



SEURAA MYÖS NÄISSÄ: FACEBOOK / BLOGLOVIN / INSTAGRAM

2 comments

  1. Oon niin samaa mieltä, että ihminen tarvitsee omaa aikaa ja hengähdystauon. PIenikin breikki voi tehdä paljon! Onneksi tosiaan ollaan kohta jo keväässä, sillä keväällä ja kesällä kaikki tuntuu hieman kevyemmältä!

    Kivaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, niin totta! Nyt kun on ollut pari päivää aurinkoista, tuntuu että on ihan toinen ihminen. Valoa ja energiaa kohti siis <3 Ihanaa uutta viikkoa!

      Poista

Kiva kun luit postauksen! Jätä ihmeessä kommentti käynnistäsi. Saa kysyä, kehua, kritisoida tai vaikka kertoa kuulumisia. - Johanna