Surkeiden päätösten tekijä

Aivan ihanaa lokakuista aamua! Tai no, maanantai ja tasaisen harmaa sadekeli, liekö se nyt sitten niin ihanaa... Mutta hyvillä mielin uuteen viikkoon ja hyvä tsemppi päälle, eikös niin :) Mua on mietityttänyt tässä yksi asia ja haluan puhua siitä vähän teillekin. Nyt, kun monet blogit pakkaavat kimpsunsa ja kampsunsa ja suuntaavat maailmalle Lilystä, oon itse kahden vaiheilla enkä tiedä mitä tehdä. Aloin muistelemaan blogihistoriaani ja muutenkin tätä kohta jo seitsemän vuotta kestänyttä aikuiselämääni, ja tulin siihen tulokseen että mä oon tehnyt ihan luvattoman paljon surkeita päätöksiä elämässäni.

Ura- ja ihmissuhdeasioissa tehdyistä huonoista päätöksistä voisi kirjoittaa kirjan - niin paljon niitä on. Ei nyt kuitenkaan keskitytä niihin, vaan pohditaan asiaa enemmänkin tämän blogin kautta. Osa teistä muistaa kenties sen faktan, että mä oon ollut enemmän tai vähemmän bloggaaja jo vuodesta 2010. Toisin sanoen koko aikuisikäni. Se on ihan hullun pitkä aika. Jos olisin säästänyt kaikki ne blogiyritelmät, joita oon vuosien mittaan ehtinyt tekemään, olisi nähtävissä aivan huikea kasvutarina.

Sen sijaan mä oon kuitenkin aloittanut uusia blogeja, vähän ajan päästä kyllästynyt, poistanut koko höskän ja aloittanut taas uudelleen. Toistanut samaa kaavaa vuodesta toiseen. Vasta tämän blogin kanssa oon oikeasti osannut asettua aloilleni - tämä on ja pysyy.



Se on tietysti ihan luonnollista, että ihminen vuosien mittaan kasvaa ja kehittyy, ja on ihan toivottavaakin että oma tekeminen vahvistuu ja se oma tyyli muuttaa muotoaan, mutta tavallaan toivon että olisin löytänyt oman bloggaustyylini jo aiemmin. Olisin säästynyt monilta pulmilta, muutoksilta ja harmituksilta - ja niin olisitte tietysti te lukijatkin. Oon suorastaan ihmeissäni, että moni teistä on jaksanut roikkua mukana jo vuosia, jotkut jopa ihan alusta asti. Oon siitä myös ihan älyttömän kiitollinen.

Musta tuntuu että Lilyssä bloggaamisen aikana mä viimein kasvoin elämässäni aikuiseksi ja oppinut tuottamaan sellaista sisältöä, johon ainakin pääasiassa oon tyytyväinen. Sinne oli helppo asettua. Ehkä siksikin ajatus lähtemisestä tuntui vaikealta - se oli paras blogikoti mitä nuori, vähän hukassa oleva nainen voi toivoa. Siltikin viime aikoina kuohuttaneiden mainosuudistusten myötä mulle tuli vahvasti sellainen olo, että on aika kokeilla jotain uutta.

Saa nähdä mihin tässä päätyy. Oikeastaan mulla on aika luottavainen mieli kävi miten kävi. Mulla on vain kaksi tavoitetta: että tällä kertaa en tekisi sitä surkeaa päätöstä ja että te upeat lukijat pysytte mukana jatkossakin.

Olisi myös kiva kuulla lukijoiden mielipiteitä: missä luet blogeja mieluiten vai onko blogialustalla oikeastaan mitään väliä? Ihanaa päivää ja uutta viikkoa just sulle! ❤️



SEURAA MYÖS NÄISSÄ: FACEBOOK / BLOGLOVIN / INSTAGRAM

0 kommenttia