Kaulakorut aina solmussa? Siihen on helppo ratkaisu

Tiedätkö sen tunteen, kun töihin pitäisi lähteä kolmen minuutin sisällä ja haluaisit vain napata jonkun kaulakorun kaulaan piristämään asuasi, mutta koru onkin umpisolmussa neljän muun korun kanssa? Yrität selvittää solmua, aukoa kaulakoruja ja pujottelet niitä toistensa läpi, mutta lopulta luovutat ja toteat että äh, mennään sitten ilman. Mulle tämä on ainakin ollut ihan arkipäivää useinkin, ja varmaan pääsyy siihen, miksei mulla ole kovin usein korua kaulassa - vaikka niitä löytyy kotoa ehkä vähän enemmän kuin olisi tarvetta...

Oon miettinyt tosi pitkään, miten saisin koruni järjestykseen ilman että ne vievät hirveästi tilaa tai näyttävät ihan järkyttävältä kasalta jossain lipaston päällä. Laatikkoon tai korurasiaan piilottaminen on tietysti sinänsä vaihtoehto, mutta kyllähän se vaan niin menee, että ei niitä tule sieltäkään kovin usein kaivettua käyttöön. Ja toisekseen, ainakin mun kaulakorut osaavat mennä solmuun siellä korurasiassakin.



Yhtenä päivänä mä kyllästyin ja iskin koruja roikkumaan niinkin yksinkertaiseen paikkaan kuin henkariin. Miten en oo tajunnut sitä aiemmin! Simppeli metallihenkari sopii mun kotini tyyliin ihan hurjan hyvin, ja toinen henkari pääsikin ihan seinälle asti - toinen taas on ripustettuna vaatehuoneen tankoon. Näin mulla on sekä kiva sisustuselementti että kätevä säilytyspaikka käytetyimmille koruilleni. Toki tähän saa vain ne kaulakorut, joissa on lukko, mutta voihan henkariin ripustaa vaikka s-koukkuja helpottamaan hommaa, jos omistaa paljon kiinteällä ketjulla varustettuja koruja.

Kaikkein parasta on, että tähän voi käyttää juuri sellaista henkaria kuin itse haluaa. Mä tykkään tästä yksinkertaisesta tyylistä, mutta esim. samettipäällysteisessä henkarissa korut pysyisivät siistissä järjestyksessä. Toisaalta, jos omistaa oikein naisellisen pukeutumishuoneen tai meikkinurkkauksen, voisi helmillä päällystetty henkari olla ihana lisä sinne. Ei muuta kuin mielikuvitus koetukselle :)


Mitäs tykkäätte - kätevää vai liiankin yksinkertaista? Miten sulla on tapana säilyttää kaulakoruja?



SEURAA MYÖS NÄISSÄ: FACEBOOK / BLOGLOVIN / INSTAGRAM

0 kommenttia