Android, iOS, Windows ja mitä näitä nyt on


Usein tulee törmättyä niin netissä kuin sen ulkopuolellakin keskusteluihin, joissa väitellään eri käyttöjärjestelmien ja puhelinmerkkien yms. välillä. Oman mielipiteen ilmaiseminen on toki sallittua, mutta usein keskustelu eskaloituu hyvinkin nopeasti siihen, että loppujen lopuksi vain haukutaan toisen omistamaa erimerkkistä laitetta. Meillä jokaisella on kuitenkin omat mieltymyksemme, enkä millään jaksa käsittää, miksi jollekin on niin iso asia se, mitä merkkiä joku muu kannattaa. Itse oon saanut kuulla ihan lukemattomat kerrat arvostelua siitä, että käytän Applen laitteita.
Hankin ensimmäisen iPhoneni viisi vuotta sitten. En oikeastaan muista, miten päädyin valintaani, mutta alusta lähtien olen ollut tyytyväinen päätökseeni. Tänä vuonna mä oon hankkinut kaksi uutta Applen laitetta, ihan siksi että edellisiä oli päivitettävä. Tähän asti oon pitäytynyt Apple-puhelimissa, mutta keväällä mulle tuli myös ensimmäinen iMac-tietokone. Se oli juuri sitä mitä tarvitsin saadakseni lisäpuhtia kuvanmuokkaukseen ja blogin ylläpitoon. Mainittakoon nyt vielä se, että toki nämä laitteet ovat arvokkaita, mutta tämä mulle uusi tietokone on useamman vuoden vanha, silti lähes uudenveroinen ja maksoi vain murto-osan siitä mitä se on uutena maksanut. Hintaakaan ei siis tässä tapauksessa oikein pääse kauhistelemaan.



Kyse ei ole siitä, ettenkö olisi koskaan käyttänyt muiden valmistajien laitteita. Joidenkin ihmisten mukaan en tiedä paremmasta, mutta mulla on ollut vuosia työpuhelimena Android-puhelin ja sellainen tulee olemaan uudessakin työpaikassani. Joissain muissa laitteissa saattaa olla yksittäisiä ominaisuuksia, jotka ovat parempia kuin taas jossain toisessa, mutta itselleni kokonaisuus on tärkein. Tämänhetkinen puhelimeni iPhone 7+ tarjoaa mulle kaiken mitä tarvitsen ja vielä vähän enemmän. Pidän sen ulkonäöstä, käytettävyydestä, selkeydestä ja erityisesti loistavasta kamerasta. Itselleni tämä oli yksinkertaisesti ainoa oikea valinta uutta puhelinta hankkiessa. Mua ei kuitenkaan haittaa, jos joku muu käyttää jotain muuta merkkiä, koska se ei ole multa mitenkään pois. Silti saan jatkuvasti lokaa niskaan siitä, että "alennun käyttämään Applen laitteita".
Eikös me voitaisi tässäkin asiassa antaa jokaisen tehdä, kuten itse parhaaksi kokee. Asioista voi ja pitää keskustella, mutta eivätköhän aikuiset ihmiset pysty sen kuitenkin tekemään asiallisesti ja toisen mielipiteitä kunnioittaen - silloinkin, kun ne eivät vastaa omia. Ei mulla muuta, rauhaa ja rakkautta tähän perjantaipäivääsi ❤️
Millainen puhelin sulla on? Osallistutko mielelläsi keskusteluun, jossa vertaillaan eri laitteiden ominaisuuksia?

SEURAA MYÖS NÄISSÄ: FACEBOOK / BLOGLOVIN / INSTAGRAM

0 kommenttia