Minä olen miettinyt sinua paljon, paljon enemmän kuin ketään muuta

Uusi parisuhde. Äkkiseltään en keksi montaa asiaa, joka olisi yhtäaikaa niin ihana ja pelottava. Vaikka monella tapaa tämä tuntuu luonnollisemmalta kuin mikään muu suhde aiemmin, pyörii päässä silti kymmeniä kysymyksiä. Kun siitä rasittavasta "tykkääköhän toi musta oikeasti" -tapailuvaiheesta on päästy yli, ja molemmat ovat samaa mieltä siitä että nyt seurustellaan, mitäs sitten?
Oon katsonut vierestä monien ystävien muuttavan yhteen, menevän naimisiin ja perustavan perheen, mutta itse en ole päässyt vielä siihen pisteeseen että edes yhteenmuutto olisi realistinen tavoite. Aina aiemmista suhteista on löytynyt joku selkeä syy, miksei se voi toimia pidemmän päälle. Niin paljon kuin haluankin sen kaiken jonain päivänä, toisaalta se pelottaa. Välillä musta tuntuu, ettei sitä saisi sanoa ääneen. Että kun siihen parisuhteeseen on päässyt, on siinä oltava aina onnellinen ja kiitollinen, eikä minkäänlaisille epäilyksille ole tilaa.


Karoliina puhui Kolmistaan-blogissaan pari päivää sitten etäsuhteesta ja siitä, kuinka voisi suositella sitä jokaiselle tuoreelle parille. Kuten kaikessa, myös etäsuhteessa on niin hyvät kuin huonot puolensa, mutta mä oon myös sitä mieltä että etäsuhde voi tehdä parisuhteelle ihan hyvää. Kun toinen ei ole siinä lähettyvillä koko aikaa, voi kumpikin punnita vähän omia tunteitaan, ja toivottavasti tulla siihen lopputulokseen että kyllä, tämä kaikki on sen arvoista. Puhumattakaan siitä, miten upealta se näkeminen tuntuu aina etäisyyden jälkeen.
Sitä oon kuitenkin huomannut miettiväni monesti, että vaikka fyysinen etäisyys poistuisi, voiko parisuhde silti jäädä helposti etäsuhteeksi henkisellä tasolla? Jos ei yhdessä olla 24/7 alusta lähtien, onko yhteisen arjen rakentaminen vaikeampaa? Itse oon niin tottunut elämään omillani, että kaiken jakaminen toisen kanssa tuntuu suorastaan oudolta ajatukselta. Se, että toinen olisi kotona kun tulet töistä, että nukuttaisiinkin samassa sängyssä joka yö. Että olisi enemmän sääntö kuin poikkeus, että toinen on siinä vierellä ihan aina.
Ehkäpä siis suurin kysymykseni on, onko yksi plus yksi aina automaattisesti kaksi?

SEURAA MYÖS NÄISSÄ: FACEBOOK / BLOGLOVIN / INSTAGRAM

0 kommenttia