Miksi sä bloggaat?

Mä oon sinänsä melko onnekas, että mun lähipiiristä ei ole koskaan kuulunut lauseita kuten "Miksi sä jotain blogia kirjoitat? Sehän on noloa.". Tiedän nimittäin tapauksia, joissa ihminen joutuu peittelemään ja salailemaan blogiaan, koska ympärillä olevat ihmiset eivät hyväksy/ymmärry sitä. Se on harmi. Mun mielestä jokaisella on yhtäläinen oikeus kirjoittaa ajatuksiaan internetin ihmeelliseen maailmaan, eikä siitä pitäisi tehdä mitään ongelmaa.




Vaikka mun läheiset eivät pahemmin kyseenalaista mun bloggaamista, teen niin välillä itse. Mietin, miksi ylipäänsä aloin kirjoittamaan blogia joskus aikoinaan, ja miten olen päätynyt tähän pisteeseen. 

Aloitin ensimmäisen blogini kesällä 2010. Se oli sitä aikaa, kun blogit olivat tulleet arkipäiväisiksi ja niitä luettiin ahkerasti mutta perustettiin vielä ahkerammin. Rehellisesti sanottuna en muista miksi päätin perustaa blogin. Halusin varmaan kokeilla, millaista se olisi. Halusin jonkun paikan, minne voi purkaa omaa mieltään. Silloin en tiennyt yhtään mitä teen, ja kuten olen jo aiemminkin todennut, kesti todella kauan ennen kuin löysin oman tapani toimia bloggaajana.




Blogin pitäminen on ollut antoisaa, rankkaa, aikaavievää, ihanaa. Kaikki tunteet on varmasti käyty läpi. Kun päätin viime vuonna alkaa tehdä tätä enemmänkin tosissani, päätin samalla että panostan blogiini kunnolla. Joskus mietin, mitä kaikkea olisin ehtinyt tekemään elämässäni tällä ajalla, minkä oon käyttänyt kamera kädessä, tietokoneella näpytellen tai muiden blogeista inspiraatiota etsien. Toisaalta, tää on se mun juttu. Ei tätä jaksaisi vuodesta toiseen tehdä, jos ei itsellä olisi vahvaa paloa tätä kaikkea kohtaan.

Kanssabloggaajat, mietittekö te koskaan millaista olisi elää ilman blogia? Miksi te bloggaatte?



SEURAA MYÖS NÄISSÄ: FACEBOOK / BLOGLOVIN / INSTAGRAM

0 kommenttia