Storytel - äänikirjoja joka makuun + omat suosikkini



Yhteistyössä: Buzzador & Storytel

Mä en juurikaan puhu täällä blogin puolella kirjoista tai lukemisesta, sillä niin paljon kuin nautinkin hyvästä jännitysromaanista tai romanttisista tarinoista, mulla on tosi vähän aikaa lukea kirjoja. Onneksi siihenkin "ongelmaan" on nykyään olemassa ratkaisu.
Sain Storytel-tilin kokeiluun kuukauden ajaksi, ja kokeilukuukauden lähestyessä loppuaan, voin sanoa olevani aivan koukussa. On jotenkin rauhoittavaa kuunnella, kun joku lukee miellyttävällä äänellä mielenkiintoista kirjaa. Suoraan sanottuna en oikeastaan uskonut äänikirjojen olevan mua varten. Oon enemmänkin visuaalinen ihminen ja katselen mielelläni asioita. Siihen samaan kategoriaan menevät mielestäni myös perinteiset kirjat - tykkään pitää niitä kädessäni ja nähdä luettavan tekstin. Jos taas haluan kuunnella jotain, tähän mennessä oon aina tyytynyt pistämään musiikin soimaan ja se on riittänyt hyvin.


Storytel on siis palvelu, jossa voi kuunnella erilaisia äänikirjoja, etkä tarvitse kuuntelemiseen kuin puhelimen tai tabletin ja nettiyhteyden. Voit myös tallentaa kirjoja offline-tilaan, jolloin edes nettiyhteyden toimimisesta ei tarvitse huolehtia. Jos taas on tilanteita, jolloin, kuten minä, luet kirjaa mieluummin silmilläsi, on useista kirjoista saatavilla myös e-kirja. Toimintatapoja siis on monia.
Jos toimintatapoja on monia, kirjavalikoimaa Storytelissa vasta riittää. Itse olen hädin tuskin päässyt alkuun, mutta jo nyt palvelun kirjahyllystäni löytyy monia mielenkiintoisia kirjoja. Palvelun kategorioihin kuuluvat mm. runous, tietokirjallisuus, dekkarit sekä elämäkerrat - ja jokaisesta näistä ja monista muista kategorioista on valittavana jopa tuhansia eri kirjoja. Itse sovelluksen käyttö on helppoa; luot vain tilin ja kirjaudut sisään, ja pääset heti alkuun. Valikko on yksinkertainen ja kirjoja pääsee selaamaan helposti. 



Täksi kesäksi virtuaaliseen kirjahyllyyni olen tallentanut nämä kirjat:
Nainen junassa
Tummiin vesiin
Minä matkustan yksin
JHT
Mielikuvituspoikaystävä

Yllä mainittujen lisäksi olen ottanut myös tavaksi kuunnella iltaisin ennen nukkumaanmenoa mindfulness- ja meditaatio -äänikirjoja.
Sovelluksen normaalihinta on 16,99 e kuukaudessa, mutta tästä linkistä pääset kokeilemaan ilmaista 14. päivän kokeilujaksoa. Suosittelen lämpimästi testaamaan! Jos et tykästy äänikirjoihin, mitä kyllä hieman epäilen, tilauksen voi katkaista milloin vain.
Olisi kiva kuulla, onko teillä kesäkirjasuosikkeja! Luetteko kirjanne mieluummin perinteisessä muodossa vai käytättekö nykyteknologiaa hyödyksi?

SEURAA MYÖS NÄISSÄ: FACEBOOK / BLOGLOVIN / INSTAGRAM

0 kommenttia