Kodikas koti

Pidin eilen siivouspäivän ja siinä lakanoita vaihdellessani aloin miettimään, mikä mun mielestä tekee kodista kotoisan. Jokaisella on varmasti ne omat jutut, jotka on ihan must omassa kodissa. Mun sisustustyyli on jo jonkin aikaa pysynyt aika samantyylisenä, ja nämä jutut kuuluvat siihen olennaisesti.




Mukavuus, muhkeus, lämpö

Muhkeus sanana kuulostaa jokseenkin hassulta. Tässä tapauksessa tarkoitan sitä, että rakastan isoa pehmeää sänkyäni ja pyöreälinjaista upottavaa sohvaani. Molemmista löytyy järjetön kasa tyynyjä ja vilttejä, joiden sekaan voi sukeltaa lämmittelemään, juomaan kupposen kuumaa tai selailemaan lempilehteä.




Erilaiset kuviot ja tekstuurit

En niinkään välitä väreistä, mutta olen huomannut että mua kiehtoo erilaiset kuviot tekstiileissä. On raitaa, ruutua, siksakkia, kolmiota. Työpöydässäni on marmorikuvio, olohuoneesta löytyy kivipöytä. Jos joskus saan aikaiseksi hankkia uuden keittiönpöydän, haluan siinä olevan kaunis puukuvio. 


Huonekasvit

En ole todellakaan mikään viherpeukalo, mutta hankittuani huonekuusen viime vuoden lopulla, on olohuoneeni piristynyt huomattavasti. Nautin siitä, kun ympärillä on jotain elävää ja vihreää. Kukkia mun kotoa ei ole löytynyt vähään aikaan, mutta eiköhän muutaman viikon päästä ole aika hankkia vuoden ensimmäiset tulppaanit - kuten joka vuosi.




Tunnelmavalaistus

Niin paljon kuin nautinkin auringonvalosta ja kirkkaista päivistä, kotona viihdyn ennemmin vähän hämärässä kuin aivan kirkkaassa ympäristössä. Mulla onkin viritettynä erilaisia valoketjuja pitkin asuntoa. Etenkin näin talviaikaan myös ne kynttilät ovat ihana tunnelmallinen valonlähde.
Kuulostiko näistä mikään tutulta? Mitkä jutut tekevät sun kodista kodin?

SEURAA MYÖS NÄISSÄ: FACEBOOK / BLOGLOVIN / INSTAGRAM

0 kommenttia